יום שני, 22 באוגוסט 2011

לאלף את השדון | לחזור לעצמכם

החיים שלכם והשדון

החיים שלכם הם המתנה הגדולה ביותר שקיבלתם, וחשוב לזכור שאלה החיים שלכם – לא של ההורים שלכם, לא של בן או בת הזוג שלכם, לא של הילדים שלכם, לא של הבוס שלכם ולא של השכנים שלכם, אלה החיים האישיים והפרטיים שלכם. המתנה הבאה אחריה שקיבלתם, בהיותכם בני אדם, היא המודעות המאפשרת לכם להעריך את החיים שלכם ולהגיב אליהם באופן שבו תרצו ותבחרו – זוהי יכולת התגובה שלכם. אך יכולת התגובה שלכם מושפעת, ולפעמים אפילו נקבעת ומוכתבת על ידי בריון מרושע, בלתי נסבל שמסתתר בצל בתוככם – השדון שלכם.


השדון שלכם הוא המספר והמפרשן שנמצא בראש שלכם. מאז שבאתם לעולם הוא מלווה אתכם ומשפיע עליכם לאורך כל הדרך – הוא שם כשאתם קמים בבוקר והוא שם כשאתם הולכים לישון. הוא זה שאומר לכם מי אתם ואיך אתם, ומפרש כל חוויה וחוויה שלכם. והוא רוצה שתקבלו את הפרשנויות שלו למציאות, ויש לו מטרה אחת זדונית – לרמוס את האני הטבעי, האמיתי החיוני שבכם. כדי לעשות את זה הוא משתמש בחוויות העבר שלכם כדי לכפות עליכם חיים לפי הכללות ודפוסים שבאמצעותם את מגדירים את עצמכם ואת הקיום שלכם. אלה הגדרות מצמצמות, מגבילות, ולעיתים קרובות גם מפחידות. השדון שלכם רוצה שתרגישו רע ומשתמש בטריקים מלוכלכים כדי להשיג את המטרה שלו - הוא משכנע אתכם לבזבז זמן על החייאת העבר, הוא משכנע אתכם לדאוג בנוגע למה שצפוי לכם בעתיד, הוא גורם לכם לנתח את היחסים ביניכם לבין אנשים ודברים בעולם. אבל השדון שלכם לא טיפש – הוא רוצה שתאמינו שהוא בצד שלכם, שהוא פועל לטובתכם ושהמטרה העיקרית שלו היא להגן עליכם. אבל האמת היא שהמניע שלו אחר לגמרי – לאמלל אתכם.

השדון שלכם הוא גם שדון זהיר – הוא לא מפסיק להזהיר אתכם בקשר לחיים ולאופן בו אתם "צריכים" לחיות. השדון שלכם הוא לא סתם הפרשן הפנימי שלכם, הוא לא עוד חלק מהמורכבות האנושית שלכם, הוא לא המחשבות השליליות שלכם, הוא לא הפחדים שלכם והוא לא חוויות העבר שלכם. השדון שלכם הוא המקור למחשבות השליליות, תוך כדי שהוא משתמש בחוויות העבר שלכם והוא משתמש בפחדים שלכם על מנת להפוך את העתיד שלכם לסרט אימה.

אבל, השדון שלכם הוא לא אתם. כמו שהחיים שלכם הם החיים שלכם ולא של אף אחד אחר, כמו שהאישיות שלכם היא שלכם ולא של אף אחד אחר, כמו שהכוונות שלכם הן שלכם ולא של אף אחד אחר, כך גם השדון – האישיות שלו והכוונות שלו הן רק שלו – לא שלכם. אבל דבר אחד בטוח – ברגע שפשוט תתחילו להבחין בו, תתחילו להיות מודעים לעבודה שאתם לא השדון שלכם, אלא מי שצופה בו! ודבר נוסף חשוב שתבינו – השדון שלכם לא באמת שולט בכם, אתם יכולים לאלף את השדון ולשלוט בו, וככל שהמודעות הזו תתפתח, תתחיל להעריך את החיים שלכם וליהנות מהם יותר ויותר.
הנה כמה דוגמאות לתחבולות ולמיתוסים שהשדונים משתמשים בהם כדי לשלוט בנו:
  • "יותר זה יותר טוב"
  • "פחות זה פחות טוב"
  • "חשוב מאוד לדאוג"
  • התעלמות מעניין לא גמור תגרום לו להיעלם"
  • "חרדה שומרת עלינו מפני אסונות"
  • "להפגין עצב (ורגשות בכלל) משמעו להיות חלש או תלותי"
  • "האני הטבעי שלכם לא אהוב ולא מוצלח"
דמיינו את השדון שלכם. איך הוא נראה? באיזה תחבולות ומיתוסים הוא משתמש?


הצופה – האני הטבעי שלכם

האני הטבעי שלכם נקרא הצופה – הוא זה שמתבונן בדברים ומניח להם לקרות, הוא המקור לסיפוק ולהנאה הפנימיים שלכם והוא ה"מומחה" לסילוק בלבולי מוח ופיקחות. האני הטבעי שלכם קולט באופן מיידי, ממש עכשיו, את מהות הדברים שאתם קוראים הרגע. הוא זה שלמד לבצע משימות מורכבות כמו ללכת ולדבר, והוא עשה את זה בלי לדעת כלום בפיזיקה או בלשון. מה שכנראה קורה ממש עכשיו זה שהשדון שלכם מתעורר וכבר חורק שיניים תוך שהוא מסנן לעצמו, ולכם, "איזה שטויות!" או "אין מצב שזה נכון, אולי אצל אחרים אבל לא אצלי!". הוא עושה את זה בגלל שהוא מרגיש מאויים מהאני הטבעי שלכם, והוא יעשה כל מה שהוא יכול כדי להחזיר אתכם מהדרך אל ההנאה בחזרה לשביעות הרצון הפשוטה. השדון שלכם מת לשכנע אתכם שתבטחו בו, במקום לבטוח באני הטבעי המוכשר והיצירתי שלכם, וזה בגלל שהוא יודע שהאני הטבעי שלכם הוא חכם, חד כתער והוא המפתח שלכם לאושר. אם תקשיבו לשדון שלכם אתם עלולים להשתעמם או להתבלבל מרוב חזרה על אותם דברים שוב ושוב ושוב ושוב... להתבלבל זה לא נורא, זו התגובה הטבעית לדרישותיו של השדון – שתתאימו את מה שאתם קוראים למוסכמות ולדעות שכבר יש לכם על מה שאתם קוראים. הוא רוצה שתהיו חרדים, חשדניים וחסרי תקווה.

אם הגעתם עד פה, קרוב לוודאי שהשדון שלכם כבר משתולל ממש עכשיו. המטרה היחידה שלו היא להכניע את האני הטבעי שלכם, זה שפתוח לקלוט דברים חדשים, ולמנוע ממכם למצוא הנאה פשוטה. השדון שלכם כועס כי הוא נחשף במערומיו. אני רוצה שתקשיבו לו רגע, תשמעו את הדברים שהשדון שלכם אומר ממש עכשיו, אבל אל תתייחסו אליו ברצינות. מה הוא אומר? משהו כמו "יש לך דברים יותר טובים לעשות עכשיו במקום לקרוא את הקשקוש הזה!"? או אולי משהו דומה ל"בשביל מה לך לפתח תקוות שווא? רק כדי להתאכזב שוב? שום דבר לא הולך להשתנות, בטח לא אצלך מותק", או שאולי הוא אומר "נו, עוד מאמר על מודעות עצמית...בדיוק מה שחסר לך עכשיו, חסר לך כמו סרטן ריאות"?

אל תתעלמו מהשדון שלכם. תשמעו מה הוא אומר, אבל אל תקחו אותו ברצינות.פשוט נסו להבחין בו, ובמה שהוא אומר. עכשיו תחליטו לאן להפנות את המודעות שלכם – אליו, או למקום אחר, טוב יותר. היסודות הבסיסיים של הבחנה פשוטה הם מודעות ובחירה.

הבחנה פשוטה - הצעד הראשון באילוף השדון

המושג "הבחנה פשוטה" מורכב משתי מילים, ששתיהן חשובות באותה המידה. להבחנה הפשוטה אין קשר לחיזוי של מה הולך לקרות בעתיד, אין לה קשר לתיקון של מעשי העבר, למעשה, אין לה קשר לניתוח או הבנה של שום דבר. צריך אך ורק להבחין, רק לשים לב. לא לנתח, לא להתאמץ, לא להבין. זה משהו כמו תשומת הלב שאתם מעניקים לסרט כשאתם מניחים לעצמכם רק להתבדר, כמו הקומדיה הדבילית שתחפשו כשתרצו "רק לנקות את הראש" – אתם מכוונים את המודעות למסך ונותנים לסרט לעשות את שלו, בלי להתאמץ, בלי לנסות להבין, בלי לנתח. הבחנה פשוטה כזו היא הצעד הראשון, והחשוב ביותר בדרך לאילוף השדון שלכם. ככל שתתמידו בה ותהיו טובים יותר בהבחנה פשוטה, כך תוכלו לצפות לא רק במה שמתרחש סביבכם, אלא גם במחשבות, ברגשות, בזיכרונות ובפנטזיות שלכם, ממש ברגע ההתרחשות שלהם. הבנה פשוטה דורשת השקעה, אך היא לא דורשת מאמץ.

ההבדל בין השקעה למאמץ

מה גורם להבדל בין השקעה למאמץ? מתח. מאמץ הנשלט על ידי מתח מזיק לבריאות ומזיק למצב הרוח, והוא בטח לא עוזר לעבוד טוב יותר, מהר יותר או באופן יעיל יותר. ככל שהדבר נוגע להבחנה פשוטה, שהיא כאמור הצעד הראשון לאילוף השדון שלכם, השקעה ללא מתח מועילה, ומאמץ שיש בו מתח – מפריע. תסמכו על האני הטבעי שלכם, אותו אחד חכם וחד ששוכן בתוכם, תסמכו עליו שהוא יידע פשוט להבחין בין השקעה לבין מאמץ. אל תנסו להבין שום דבר. רק תתבוננו.
כמו שנאמר קודם, הבחנה פשוטה היא הצעד הראשון, בתהליך תלת שלבי, והיא עצמה כלי רב עוצמה שהמיומנות שלכם בו תגדל ככל שתתאמנו בו יותר. הפוטנציאל שלה, הוא אינסופי. בכל פעם שתתפסו את השדון שלכם "על חם", יגיח האני הטבעי שלכם וייקח שליטה על העניינים. כך תתחילו להכיר את העוצמה של האני הטבעי שלכם ושל אילוף השדון. כתוצאה מכך תפתחו ביטחון עצמי ואמונה מלאה ביכולת שלכם לאלף אותו. השדון שלכם הוא טיפוס עקשן, והוא לא יפסיק לנסות להרוס ולקלקל לכם, זה התפקיד שלו ובשביל זה הוא שם. אבל בשלב הזה כבר תהיו בטוחים ביכולת שלכם לאלף אותו, עד שאפילו מתקפה גלויה שלו תיראה לכם חסרת השפעה ואפילו לא ראויה לתשומת לב. לכן, פשוט התאמנו בהבחנה פשוטה.


לא להבין, רק להתרכז


אל תשתדלו להבין את מה שאתם קוראים עכשיו. להשתדל להבין, להתאמץ, משמעו להזמין את השדון שלכם להצטרף למסע החדש שלכם למציאת האני הטבעי שלכם. ותרשו לי לומר לכם דבר אחד בקשר לזה – זה פשוט לא עניינו. במקום להשתדל להבין, פשוט הירגעו, נשמו בנוחות ותבחינו בדברים. אל תשתדלו לחשוב על מה שקראתם עכשיו, אל תתאמצו ליישם את זה. פשוט היו עצמכם, והבחינו בשדון שלכם.


לחצו כאן עכשיו לתאום פגישת היכרות בחינם.


בקרו באתר שלי.

אל תשכחו לשתף ולאהוב את העמוד שלי ב-Facebook, לעקוב ב-Twitter, ולהצטרף אלי ב-LinkedIn.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה