יום שני, 29 בדצמבר 2014

עשרה סוגים של אנשים שאתם לא צריכים בחיים


מכירים את האנשים שרק מכניסים מתח לחיים שלכם? כאלה שידעו לבקש טובה בלי בעיה, אבל כשאתם תצטרכו אותם הם ייעלמו? כאלה שלא משנה מה תגידו, הם יזלזלו בזה ולא יכבדו אתכם? הם רק חלק מהטיפוסים שאתם לא צריכים בחיים שלכם, כי הם פוגעים בכם ומונעים מכם להשיג את הדברים שאתם רוצים. השנה החדשה ממש מעבר לפינה, וזה אומר שהרבה מאוד אנשים עסוקים בלכתוב רשימות יעדים לשנה החדשה – new year's resolution. היעדים שתגיעו אליהם והדברים שתשיגו במהלך השנה תלויים במידה לא מעטה באנשים שאתם מקיפים את עצמכם בהם. במילים אחרות, זה תלוי באיזה סוגים של אנשים תבחרו להקיף את עצמכם.

כשאתם עושים את זה, תזכרו שלא להביא איתכם לשנה את כל הזבל שאגרתם עד עכשיו. את האנשים המרעילים שאגרתם בחיים שלכם, תשאירו בחוץ. תרגישו הרבה יותר קלים וזה יאפשר לכם להתחיל דברים חדשים ולהשיג את הדברים שאתם רוצים יותר בקלות.

הנה עשרה טיפוסים של אנשים שאתם צריכים להיפטר מהם:

1. אנשים שגורמים למתח בחיים שלכם

מתח הוא לא בהכרח דבר רע – למעשה, זה תלוי בתגובה שלכם אליו. אם אתם מאמינים שמתח רע לכם, אז הוא יהיה רע. אבל אם אתם משתמשים במתח כגורם מניע, הוא יניע אתכם לפעול ולעשות דברים. מתח יכול להיות בריא.

אבל, הדבר שאליו אתם צריכים לשאוף הוא להיות מתוחים בגלל מצבים ולא בגלל אנשים. אם יש בחיים שלכם אנשים שבאופן עקבי מצליחים לגרום לכם להרגיש מתוחים, אתם מנסים לרמוז לעצמכם – וגם לעורר בעצמכם מוטיבציה – להוציא אותם מהחיים שלכם.

החיים מתוחים מספיק גם ככה, אתם לא צריכים אנשים שיהפכו אותם למתוחים עוד יותר.

2. אנשים שמשתמשים בכם

בואו נהיה הוגנים, כולם משתמשים בכולם – וברוב הזמן, זה אפילו בסדר. אנחנו נמצאים באינטראקציה עם אחרים כי אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להרוויח מזה בדרך כלשהי. אם לא היינו מאמינים בזה, כנראה שלא היינו מוצאים סיבה מספיק טובה כדי להיות באינטראקציה איתם.

לפעמים אנחנו מוצאים בחיים שלנו אנשים שמשתמשים בנו בצורה שבסופו של דבר פוגעת בנו. רוב האנשים ישתמשו בנו, ובזה ישמרו או ישפרו את הרווחה שלנו.

אבל אז יש את אותם אנשים מלאי רעל שישתמשו בכם וישאירו אתכם במצב רע יותר, מדממים ומיובשים מכל אנרגיה שהיתה לכם אחרי שהשתמשו בה. כמו טפילים.

לאנשים כאלה אין מקום בחיים שלכם יותר, אל תביאו אותם לשנה הבאה.

3. אנשים שלא מכבדים אתכם

כל אדם שמכבד אחרים, מגיע לו שיכבדו אותו בחזרה. ככה זה עובד. אם אתם מגלים שיש בחיים שלכם מישהו שמתקשה לכבד אתכם באותו האופן שאתם מכבדים אותו, תגידו לו להתחפף.

תכבדו את עצמכם מספיק כדי לא לאפשר לאחרים לא לעשות את זה ואל תאפשרו להם להמשיך להיות חלק מהחיים שלכם.

4. אנשים שתמיד מצליחים לפגוע בכם

אנשים מתנהגים בטיפשות לפעמים. האנשים שאנחנו שומרים כחלק מהחיים שלנו הם אנשים שאיפכת לנו מהם – לפחות ככה זה אמור להיות. לצערנו, חלק מאותם אנשים פוגעים בנו או גורמים לנו לכאב לפעמים.

הבעיה היא, שכשאחרים פוגעים בנו זה מזכיר לנו כמה הם חשובים ומה הם בשבילנו, אחרת זה לא היה פוגע בנו. אם הם מצליחים לפגוע בנו רגשית, זה אומר שאיכפת לנו מהם וממה השהם חושבים, אז אנחנו משאירים אותם חלק מהחיים שלנו.

לעיתים קרובות, נרשה לאנשים האלו לתפוס יותר מקום בחיים שלנו. אנשים לפעמים פוגעים באנשים אחרים, ככה העולם עובד. אבל אם יש מישהו בחיים שלכם שפשוט לא מצליח להפסיק לפגוע בכם, תעשו לעצמכם טובה ותוציאו אותו החוצה, לחיים של מישהו אחר.

כאב טוב רק אם הוא מלמד אתכם משהו. במקרה הזה, הדבר שאתם לומדים הוא להפסיק לתת לאחרים להשתמש בכם בתור שק החבטות שלכם.

5. אנשים שלא מפסיקים לשקר לכם

כולם משקרים. למעשה, בדקות הראשונות שאתם פוגשים מישהו חדש בפעם הראשונה, סביר להניח שאותו אדם הספיק לשקר לכם כמה פעמים. רוב השקרים האלה חסרי משמעות ולא פוגעים. אבל כל זה משתנה כשהאנשים שמשקרים לכם הם האנשים שבהם אתם בוטחים.

תמלאו את החיים שלכם באנשים שאתם יכולים לסמוך עליהם והם יהיו הרבה יותר טובים. אפשר למצוא שקרים בכל מקום. למצוא את האמת, לעומת זאת, זה הרבה יותר נדיר.

6. אנשים שמחייכים מולכם, אבל מלכלכים עליכם מאחורי הגב

אלה הם החלאות האמתיות, פחדנים שאין להם אומץ להגיד לכם את מה שהם באמת חושבים. אלה האנשים שנהנים להעמיד פנים שהם חברים שלכם בזמן שהם מספרים לכל שאר העולם (חוץ מלכם, כמובן) איזה חרא של אנשים אתם.

האנשים האלה יהרסו את המוניטין שלכם, וכמו שכולם יודעים, בעולם שבו אנחנו חיים מוניטין הוא דבר חשוב. גם במקרה הזה, תעשו לעצמכם טובה ואל תתחילו את השנה החדשה עם אנשים כאלה בחיים שלכם.

7. אנשים שלא איכפת להם ממכם, אבל מעמידים פנים שאתם הדבר הכי חשוב בעולם

מתישהו, בחיים של כולנו היו אנשים שהעמידו פנים שהם חברים שלנו רק כשזה היה להם נוח.

האנשים הרעילים האלה הם "חברים מדומים" – כיף לבלות איתם והם ממש שמחים לקבל ממכם עזרה, אבל כשאתם צריכים את העזרה שלהם הם נעלמים באורח פלא.

האנשים האלה רעילים במיוחד כי הם נותנים לכם תחושה של רשת בטחון, אבל התחושה הזו היא לא יותר מאשליה. אתם חושבים שאתם יכולים לקבל מהם תמיכה בשעת הצורך, אבל כשתחפשו את הכתף שלהם כדי להישען עליה תמצאו את הרצפה אחרי שנפלתם.

8. אנשים שגוררים אתכם בחזרה לסגנון החיים הישן שלכם

החיים מרגשים ומעניינים רק אם הם מתקדמים באופן מתמיד. רק כשאנחנו נעים קדימה, משפרים את עצמנו ואת הסביבה שלנו באופן מתמיד, אנחנו יכולים למצוא סיפוק ושמחה.

רוב האנשים מצליחים תמיד להחזיק בחיים שלהם מישהו שנצמד לחיים שפעם היו להם. עבדתם קשה מספיק כדי להתקדם ולשנות את עצמכם ואת החיים שלכם, אבל האנשים האלה מעדיפים את החיים שהיו לכם לפני זה, ויעשו כל מה שהם יכולים כדי להחזיר אתכם בחזרה למערה שממנה יצאתם.

תיזהרו מהם, קשה לזהות אותם והם מצליחים להפנות לאחור ולהרוס את ההתקדמות שעבדתם עליה קשה כל כך.

9. אנשים שמונעים ממכם להתקדם

יש עובדה על החיים שלמדתי לקבל בשנים האחרונות, עובדה שהיא לא ממש ממש נעימה, אבל הכרחית: חלק גדול מהאנשים בחיים שלכם, אנשים שאתם קוראים להם חברים, לא צריכים להיות חלק מהחיים שלכם.

ככל שעובר הזמן אנחנו משתנים. המטרות שלנו משתנות, הרצונות שלנו משתנים, התקוות שלנו משתנות, וכל השינויים האלה לפעמים הופכים מערכות יחסים שהיו לנו ללא רלבנטיות יותר. אני קורא להן מערכות יחסים פגות תוקף.

סביר להניח שחלק לא קטן מהאנשים בחיים שלכם לא רוצים לחיות את החיים שאתם בונים לעצמכם. בגלל שהם אגוצנטריים, הם יעשו מה שהם יכולים כדי ליצור לעצמם את הגרסה שלהם לחיים האידיאליים, ולגרור אתכם לתוכה.

בהרבה מקרים, אנשים נכשלים בליצור את החיים שהם רוצים בגלל שהם מקיפים את עצמם באנשים שמכוונים לכיוון אחר לגמרי.

אם המטרות שלכם לא דומות, החיים שלכם לא דומים.

10. אנשים שרק תופסים מקום

בחיים הכל מוגבל. משאבים הם מוגבלים. זמן הוא מוגבל. מקום הוא מוגבל. כל מה שהשגתם בתקופת חיים הוא מוגבל. לא יכול להיות לנו הכל, ולעולם לא יוכל להיות לנו הכל.

זו הסיבה שאתם צריכים להיזהר לא רק עם מה שאתם בוחרים לעשות, אלא גם עם מי אתם בוחרים לעשות את זה.

אתם יכולים לתחזק רק מספר מוגבל של מערכות יחסים בזמן נתון – פשוט אין לכם את הזמן, האנרגיה או הכח נפשי ליותר מזה.

אם אתם ממלאים את החיים שלכם באנשים עצבניים, נרגזים, ולא איכפתיים, נגזר עליכם לחיות חיים כאלה. אם מישהו לא מוסיף לחיים שלכם משהו, הוא רק לוקח מהם משהו.


תשאירו את האנשים האלה מחוץ לחיים שלכם בשנה החדשה ותקיפו את עצמכם באנשים טובים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה