יום ראשון, 8 בינואר 2012

30 דברים שאתם צריכים להפסיק לעשות לעצמכם

“Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.”

כנראה שאין דבר קרוב יותר לאמת, אבל לפני שמתחילים את תהליך השינוי ויוצרים סוף חדש, צריך להפסיק לעשות את הדברים שמונעים מאיתנו להתפתח ולהתקדם. אז הנה רשימה של כמה דברים שאפשר להתחיל איתם:

1. הפסיקו לבלות עם האנשים הלא נכונים – החיים קצרים מדי כדי לבזבז זמן על אנשים ששואבים מכם את שמחת החיים. אם מישהו רוצה אתכם בחיים שלו, הוא יפנה בהם מקום בשבילכם. אתם לא צריכים להיאבק בשביל זה. לעולם אל תתעקשו להישאר בקרבת מי שבאופן מתמשך וקבוע מפחית בערככם. תזכרו, אלה לא האנשים שנמצאים לצידכם כשאתם במיטבכם, אלא אלה שלידכם במצבים הכי גרועים שאתם יכולים לקרוא להם חברים.



2. הפסיקו לברוח מהבעיות שלכם – תתמודדו איתן ותמשיכו. לא, זה לא יהיה קל. אין אף אחד בעולם שמסוגל להתמודד באופן מושלם עם כל אגרוף שהוא מקבל. אנחנו לא אמורים להיות מסוגלים לפתור בעיות באופן מיידי, אנחנו לא עשויים ככה. למעשה, אנחנו בנויים להתאכזב, להיפגע, לכעוס, להיות עצובים, למעוד וליפול. אבל זו המטרה של לחיות – להתמודד עם בעיות, ללמוד, להסתגל ולפתור את הבעיות במהלך הזמן. זה מה שהופך אותנו למי שאנחנו.

3. הפסיקו לשקר לעצמכם – אתם יכולים לשקר לכל אחד בעולם, רק לא לעצמכם. החיים שלנו משתפרים רק כשאנחנו לוקחים סיכונים, והסיכון הראשון, והקשה ביותר שאנחנו יכולים לקחת הוא להיות כנים עם עצמנו.

4. הפסיקו לשים את עצמכם בסוף – הדבר הכואב ביותר הוא לאבד את עצמך בתהליך של לאהוב אדם אחר יותר מדי ולשכוח שגם את/ה מיוחדים. כן, תעזרו לאחרים; אבל תעזרו גם לעצמכם. אם אי פעם היה רגע ללכת אחרי התשוקה שלכם, הרגע הזה הוא עכשיו.

5. הפסיקו לנסות להיות מישהו שאתם לא – אחד האתגרים הכי גדולים של החיים הוא להיות מי שאתם בעולם שמנסה להפוך אתכם להיות כמו כולם. מישהו תמיד יהיה יפה יותר, מישהו תמיד יהיה חכם יותר, מישהו תמיד יהיה צעיר יותר, אבל אף אחד לא יהיה אתם. אל תשתנו כדי שאנשים יאהבו אתכם. היו עצמכם והאנשים הנכונים יאהבו את מי שאתם באמת.

6. הפסיקו להיאחז בעבר – אי אפשר להתחיל את הפרק הבא בחיים אם ממשיכים לקרוא שוב ושוב את הפרק הקודם.

7. הפסיקו לפחד לטעות – לעשות משהו לא נכון עשר פעמים זה יותר מועיל מלא לעשות כלום. מאחורי כל הצלחה יש שובל של כישלונות, וכל כישלון מוביל להצלחה. בסופו של יום, אתם מתחרטים על הדברים שלא עשיתם הרבה יותר מאשר אתם מתחרטים על דברים שעשיתם.

8. הפסיקו לנזוף בעצמכם על טעויות ישנות – אנחנו יכולים לאהוב את האדם הלא נכון ולבכות על הדברים הלא נכונים. אבל דבר אחד בטוח, טעויות עוזרות לנו למצוא את האדם המתאים לנו ואת הדברים הנכונים. כולנו עושים טעויות, לכולנו יש מאבקים וכולנו מתחרטים על דברים מהעבר שלנו. אבל אנחנו לא הטעויות שלנו. אנחנו המאבקים והניסיונות שלנו, ואנחנו כאן עכשיו עם הכח לעצב את היום ואת העתיד שלנו. כל דבר ודבר שאי פעם קרה בחיים שלכם מכין אתכם לרגע שעוד יבוא.

9. הפסיקו לנסות לקנות אושר – חלק גדול מהדברים שאנחנו משתוקקים להם הם יקרים. אבל האמת היא שהדברים שבאמת מספקים אותנו הם לגמרי בחינם – אהבה, צחוק ולחיות בתשוקה.

10. הפסיקו לחפש את האושר אצל אחרים – אם אתם לא שמחים עם מי שאתם בפנים, לא תהיו שמחים במערכת יחסים ארוכת טווח עם אף אחד אחר. עלינו ליצור את היציבות בחיים שלנו לפני שאנחנו יכולים לחלוק אותם עם אחרים.

11. הפסיקו להתבטל – אל תחשבו יותר מדי, או שתיצרו בעיה שלא היתה שם מהתחלה. העריכו מצבים ונקטו פעולה החלטית. אתם לא יכולים לשנות את מה שאתם מסרבים להתמודד איתו. התקדמות כרוכה בלקיחת סיכון. אי אפשר להגיע לתחנה השניה אם הרגל שלכם עדיין בראשונה.

12. הפסיקו לחשוב שאתם לא מוכנים – אף אחד לא מרגיש לעולם שהוא מוכן ב-100% כשמגיעה הזדמנות. רוב ההזדמנויות בחיים מחייבות אותנו להתפתח מעבר לאזור הנוחות שלנו, מה שאומר שלעולם לא נרגיש נוח לחלוטין בפעם הראשונה.

13. הפסיקו  להיכנס למערכות יחסים מהסיבות הלא נכונות – מערכות יחסים צריך לבחור בזהירות. עדיף להיות לבד מאשר בחברה רעה. אין צורך למהר. אם משהו נועד לקרות, הוא יקרה – בזמן הנכון, עם האדם הנכון, ומהסיבה הנכונה. התאהבו כשאתם מוכנים, לא כשאתם בודדים.

14. הפסיקו לדחות מערכות יחסים חדשות רק בגלל שהקודמות לא עבדו – בחיים, יש מטרה ולכל אחד מהאנשים שאתם פוגשים. חלק מהאנשים יבחנו אתכם, חלק ינצלו אתכם וחלק ילמדו אתכם. אבל יותר מכל, מישהו יוציא מכם את הטוב ביותר.

15. הפסיקו לנסות להתחרות בכל האחרים – אל תדאגו בנוגע למה אחרים עושים יותר טוב מכם. התרכזו בלשבור את השיאים של עצמכם בכל יום מחדש. הצלחה היא תחרות ביניכם לבין עצמכם בלבד.

16. הפסיקו לקנא באחרים – קנאה היא האומנות של להתייחס לדברים הטובים של אחרים במקום לשל עצמכם. שאלו את עצמכם את זה: "איזה דבר יש לי שכולם רוצים?"

17. הפסיקו להתלונן ולרחם על עצמכם – לרגעים הקשים של החיים יש סיבה – לשנות את הדרך שלכם לכיוון שנועד לכם. לא את הכל רואים ומבינים ברגע הראשון שהוא קורה, וזה יכול להיות קשה. אבל הסתכלו על הרגעים הקשים שהיו לכם בעבר. ברוב המקרים תגלו שבסופו של דבר הם הובילו אתכם למקום טוב יותר, לאדם טוב יותר, למצב טוב יותר או לתפיסה טובה יותר. אז תחייכו! הראו לכולם שהיום אתם חזקים יותר ממה שהייתם אתמול, ותהיו כאלה.

18. הפסיקו לנטור טינה – אל תחיו את החיים שלכם עם שנאה בלב. אחרת תסיימו בזה שתפגעו בעצמכם יותר מאשר באנשים שאתם שונאים. סליחה היא לא להגיד "מה שעשית לי זה בסדר". סליחה היא להגיד "אני לא מתכוון לתת למה שעשית להרוס לי את השמחה לתמיד". סליחה היא התשובה, הרפו, תמצאו שלווה, שחררו את עצמכם! וזכרו, סליחה היא לא רק לאנשים אחרים, היא גם בשבילכם. אם אתם צריכים, סלחו לעצמכם, המשיכו הלאה ונסו להיות טובים יותר בפעם הבאה.

19. הפסיקו לתת לאחרים להוריד אתכם לרמה שלהם – סרבו להוריד את הסטנדרטים האישיים שלכם כך שיתאימו לאחרים שמסרבים להעלות את שלהם.

20. הפסיקו לבזבז זמן בלהסביר את עצכם לאחרים – החברים שלכם לא צריכים את ההסברים האלה והאויבים שלכם ממילא לא יאמינו. פשוט עשו את מה שאתם מרגישים שנכון.

21. הפסיקו לעשות את אותם הדברים שוב ושוב בלי לקחת הפסקה – הזמן לקחת נשימה עמוקה הוא בדיוק כשאין לכם זמן לזה. אם אתם ממשיכים לעשות מה שעשיתם, תמשיכו לקבל את מה שקיבלתם. לפעמים צריך להתרחק מעט כדי לראות דברים יותר בבהירות.

22. הפסיקו להמעיט בערכם של רגעים קטנים – תיהנו מהדברים הקטנים, משום שיום אחד תסתכלו אחרונה ותגלו כמה גדולים הם היו. החלק הטוב ביותר של החיים שלכם יהיה הרגעים הקטנים, חסרי השם, שביליתם מחייכים עם מישהו חשוב לכם.

23. הפסיקו לנסות לעשות דברים בצורה מושלמת – העולם האמיתי לא מתגמל פרפקציוניזם. הוא מתגמל אנשים שעושים דברים ומסיימים אותם.

24. הפסיקו ללכת בדרך הכי קלה – החיים לא קלים, במיוחד כשאתם מתכננים להשיג משהו משמעותי. אל תבחרו בדרך הקלה, עשו משהו יוצא דופן.

25. הפסיקו להתנהג כאילו הכל בסדר, כשהוא לא – זה בסדר להתפרק מדי פעם. אתם לא צריכים להעמיד פנים שאתם חזקים כל הזמן, ואתם לא צריכים להוכיח לאף אחד שהכל בסדר כל הזמן. אל תדאגו ואל תעסיקו את עצמכם בשאלה מה אחרים חושבים – אם אתם צריכים, תבכו – זה בריא. ככל שתעשו את זה מוקדם יותר, כך תחזרו לחייך מהר יותר.

26. הפסיקו להאשים אחרים בצרות שלכם – המידה בה אתם יכולים להגשים את החלומות שלכם תלויה במידה בה אתם יכולים לקחת אחריות על החיים שלכם. כשאתם מאשימים אחרים במה שקורה לכם, אתם מתכחשים לאחריות שלכם – אתם מעניקים לאחרים כח על החיים שלכם.

27. הפסיקו לנסות להיות הכל בשביל כולם – בלתי אפשרי לעשות זאת, ולנסות לעשות את זה רק ישחק אתכם. אבל לגרום לאדם אחד לחייך יכול לשנות את העולם. אולי לא את כל העולם, אבל את העולם שלו. אז תצמצמו את המיקוד שלכם.

28. הפסיקו לדאוג כל כך – דאגה לא תעלים את המטלות של מחר, היא תעלים את השמחה של היום. דרך אחת לבדוק אם משהו שווה שנהרהר בו היא לשאול את השאלה הבאה: "האם זה ישנה בעוד שנה? שלוש שנים? חמש שנים?" אם לא, זה לא שווה שנדאג בגללו.

29. הפסיקו להתמקד במה שאתם לא רוצים שיקרה – התמקדו במה שאתם רוצים שיקרה. חשיבה חיובית היא החזית של כל סיפור הצלחה. אם תתעוררו כל בוקר עם המחשבה שמשהו נהדר יקרה בחיים שלכם היום, ותקדישו לכך תשומת לב, ברוב המקרים תגלו שאתם צודקים.

30. הפסיקו להיות כפויי טובה – לא משנה כמה טוב או רע לכם, התעוררו כל יום עם הוקרת תודה על החיים שלכם. איפשהו, מישהו נאבק באופן נואש על החיים שלו. במקום לחשוב על מה שאתם מפסידים, נסו לחשוב על מה שיש לכם וכל השאר מפסידים.

תגובה 1: