יום שישי, 5 ביולי 2013

12 דברים שאתם צריכים להגיד לעצמכם

הנה 12 משפטים שאתם צריכים להגיד לעצמכם.
תדעו שאתם במסלול הנכון כשאתם יכולים להגיד לעצמכם את כל אחד מהדברים בכנות (ואם אתם לא יכולים, אז הנה משהו חיובי לעבוד עליו בשביל עצמכם):

    1. אני עוקב אחרי הלב והאינטואיציה שלי

אל תתנו לבעיות שלכם להיותמה שמניע ודוחף אתכם בחיים. במקום זאת, תנו לחלומות שלכם להיות מה שמנהל אתכם. חיו את החיים שאתם רוצים והיו האדם שאתם רוצים לזכור בעוד שנים מהיום. קבלו החלטות ופעלו לפיהן. עשו טעויות, תיפלו, ונסו שוב. גם אם אתם נופלים אלף פעמים בדרך, לפחות לא תחשבו בסוף "מה היה יכול להיות אם...", תדעו שנתתם לחלומות שלכם את הסיכוי הכי טוב.


לכל אחד מיאתנו יש אש שבוערת בשביל משהו. האחריות שלנו בחיים היא למצוא את הדבר הזה ולשמור אותו חי. אלה החיים שלכם, אתם חיים אותם רק פעם אחת, והם קצרים ממה שאתם חושבים. אל תתנו לאחרים לכבות את האש שלכם. נסו את מה שאתם רוצים לנסות, לכו לאן שאתם רוצים ללכת. הקשיבו לאינטואיציה שלכם ועקבו אחריה. חלמו בעיניים פקוחות עד שתדעו בדיוק איך זה נראה. עשו כל יום דבר אחד (לפחות) כדי להפוך את החלום שלכם למציאות.

ובזמן שאתם שואפים להשיג את המטרות שלכם, תהיו בטוחים שבדרך לשם יש גם אכזבות. אל תתייאשו. הדרך לחלומות לא קלה. חשבו על האכזבות כעל אתגרים – בדיקה של התמדה ושל אומץ לב, של כח הרצון שלכם. בסופה של הדרך, אנשים נוטים להצטער יותר על דברים שלא עשו יותר מאשר על דברים שעשו.

2. אני גאה בעצמי

אתם החברים הכי טובים של עצמכם, וגם המבקרים הכי גדולים. בלי קשר לדעות של אחרים, בסוף היום ההשתקפות היחידה שמביטה בכם מהמראה היא שלכם. קבלו על עצכמם הכל. הכל. אתם מי שאתם וזו תחילתו וסופו של הדבר – אל תתנצלו ואל תתחרטו.

אנשים שגאים בעצמם הם אנשים בעלי תשוקה בחיים, מרגישים בעלי תוכן ומשמשים דוגמה חיה לאחרים. זה דורש מכם לדמיין את האדם שאתם רוצים להיות, והופך את המאמצים שלכם לפוריים יותר.

כשאתם גאים בעצמכם, אל תתרברבו על גמו אתם טובים. גאווה אמתית מסתפקת בידיעה שקטה. העניין הוא לא לחשוב שאתם מושלמים, כי אף אחד לא מושלם. אבל דעו שאתם ראויים להיות אהובים ומקובלים. כל מה שעליכם לעשות הוא להיות מי שאתם ולחיות את הסיפור שלכם. סיפור שאף אחד אחר לא יכול לחיות, סיפור החיים הייחודי שלכם. היו גאיו, היו בטוחים. אתם לא יודעים מי מסתכל עליכם ואומר "אני רוצה להיות בדיוק כזה".

3. אני עושה את ההבדל

התנהגו כאילו מה שאתם עושים משנה ועושה את ההבדל. הוא באמת עושה את ההבדל. האם זה נכון שכולם חיים בכדי לשרת? כדי להגשים את הייעוד שלנו על ידי עזרה לאחרים? התשובה הפשוטה היא 'כן'. כשאתם יוצרים השפעה חיובית בחיים של אדם אחר, אתם יוצרים השפעה חיובית בחיים שלכם. עשו משהו שהוא יותר גדול ממה שאתם – משהו שעוזר למישהו אחר להיות שמח או לסבול פחות.
אתם רק אחד, אבל אתם אחד משמעותי. אתם לא יכולים לעשות הכל, אבל אתם יכולים לעשות משהו. חייכו, ותהנו מהעובדה שבשביל מישהו, עשיתם הבדל שהוא יזכור לנצח.

4. אני שמח ואסיר תודה

זה נשמע  כמו קלישאה שחוקה, אבל האושר נמצא בתוככם. דרך החשיבה שלכם והאופן שבו את מציגים את עצמכם הם בחירות והרגלים זהירים. העדשה דרכה אתם בוחרים להציג את עצמכם ולראות את העולם היא זו שקובעת איך אתם מרגישים לגבי עצמכם ולגבי מה שקורה סביבכם.

להוקיר תודה תמיד יעשה אתכם שמחים יותר. אם קשה לכם למצוא על מה להוקיר תודה שבו עם עיניים עצומות, קחו נשימה עמוקה ואיטית והוקירו תודה לחמצן שנכנס לכם לריאות עכשיו. כל נשימה שאתם לוקחים מסונכרנת עם הנשימה האחרונה של מישהו אחר.

5. אני גדל לגרסה הטובה ביותר שלי

השחקנית ג'ודי גרלנד אמרה פעם "תמיד היה הגרסה הראשונה שלך מאשר הגרסה השניה של מישהו אחר". אוסקר ווילד אמר "היה אתה, כי כל השאר כבר תפוסים". חיו לפי המשפטים האלה. אין דבר כזה לחיות בנעליים של אחרים. הנעליים היחידות שאתם יכולים לנעול הן הנעליים שלכם. אם לא תהיו עצמכם, אתם לא באמת בחיים – אתם רק קיימים.

זכרו, לנסות להיות מישהו אחר זה בזבוז של מי שאתם. חבקו את האדם בתוככם שיש לו רעיונות, נקודות חוזק ויופי מהסוג שאין לאף אחד אחר. היו האדם שאתם רוצים להיות – הגרסה הטובה ביותר של עצמכם – בתנאים שלכם. השתפרו כל הזמן, טלפו בגוף ובבריאות שלכם והקיפו את עצמכם בדברים ואנשים חיוביים. הפכו את עצמכם לגרסה הטובה ביותר שלכם.

6. אני הופך את הזמן שלי למשמעותי

זמן הוא המרכיב היקר ביותר של החיים. הפכו את הזמן למה שמשנה ביום שלכם. חיו ברגע, מצאו תשוקה בחיים שלכם, ראו את העולם וסעו לטייל, היו עם אנשים גדולים, עשו דברים מדהימים, אכלו אוכל טוב והתענגו על ההנאות הקטנות של החיים.

זכור, הזמן שלכם הוא היקר מכל, אבל הוא בחינם. אתם לא יכולים להחזיק אותו, אבל אתם יכולים להשתמש בו. אתם יכולים להוציא אותו, אבל אתם לא יכולים לשמור עליו ולחסוך אותו. זמן שעבר ואיבדתם לעולם לא תקבלו בחזרה. יש לכם באמת זמן קצר לחיות. אז הפכו את החלומות שלכם לגדולים יותר מהפחדים שלכם ואת הפעולות שלכם לחזקות יותר מהמילים שלכם. הפכו את הזמן שלכם לחשוב.

7. אני כן עם עצמי

היו כנים עם עצמכם לגבי מה נכון, כמו גם לגבי מה צריך להיות שונה. היו כנים לגבי מה שאתם רוצים להשיג ומי שאתם רוצים להיות. היו כנים עם עצמכם בכל היבט של החיים שלכם, תמיד, מכיוון שאתם האדם היחיד שתוכלו לסמוך עליו לנצח.

חפשו את הנשמה שלכם, את האמת הפנימית שלכם, כך שתדעו באמת מי אתם. תהיה לכם הבנה טובה יותר לגבי איפה אתם נמצאים עכשיו ואיך הגעתם לשם, ותהיו מצוידים טוב יותר כדי לזהות את המקום שאליו אתם רוצים להגיע, ואיך להגיע לשם.

8. אני טוב לאלה שאיכפת לי מהם

מרחק בין בני אדם לא נמדדים בקילומטרים, אלא בחיבה ובאהבה. שני אנשים יכולים להיות ממש אחד ליד השני, ובכל זאת רחוקים שנות אור אחד מהשני. אל תתעלמו מאלה שאיכפת לכם מהם. חוסר איכפתיות כואב יותר ממילים כועסות. הישארו בקשר עם אלה שמשנים לכם וחשובים לכם. לא בגלל שזה נוח, בגלל שהם שווים את המאמץ.

מתי היתה הפעם האחרונה שאמרתם למשפחה שלכם ולחברים אישיים וקרובים שאתם אוהבים אותם? כל מה שצריך כדי להראות למישהו שאיכפת לך ממנו זה לבלות איתו מעט זמן. זה מראה שהם מספיק חשובים כדי שתבחרו – מכל הדברים בלוח הזמנים שלכם – למצוא את הזמן כדי להיות איתם, בשבילם, לדבר איתם, להקשיב להם, להבין אותם.

אלה הפעולות שלנו, ולא רק המילים שלנו, שמראות מה אנחנו באמת מרגישים כלפי אחרים.

9. אני יודע איך מרגישה אהבה ללא תנאים

לא משנה כלפי מי האהבה שלכם מופנית – ילד, מאהב, בן משפחה – הכירו את ההרגשה של נתינת אהבה מבלי לצפות לדבר בתמורה. זה מה שעומד בלב אהבה ללא תנאי. חיים באמצעות אהבה ללא תנאים הם הרפתקה מופלאה שמרגשת את לב ההוויה שלכם ומאירה את הדרך שלכם בהנאה. אהבה כזו היא אנרגיה דינמית עצומה המרימה אתכם דרך הזמנים הקשים ביותר.

אהבה היא יפה ובלתי צפויה היא מתחילה בתוכנו כי בלי אהבה עצמית אנחנו לא יכולים לדעת מה היא אהבה אמתית. בלאהוב את עצמנו אנחנו מאפשרים לתחושה הזו להיות בנו ורק אז אנחנו יכולים לשתף אותה עם אחרים מסביבנו. כשאתם אוהבים ללא תנאים זה לא בגלל שהאדם שאתם אוהבים הוא מושלם, זה בגלל שאתם לומדים לראות אדם לא מושלם בצורה מושלמת.

10. אני סולח לאלה שפגעו בי

כולנו נפגענו בשלב מסוים בחיים על ידי מישהו אחר – התייחסו אלינו רע, האמון נשבר, לב נפגע. ובעוד שהכאב הזה הוא נורמלי לחלוטין, ואפילו רצוי, לפעמים הואשמשתהה זמן רב מדי. במקרים כאלה אנחנו חיים את הכאב שוב ושוב ונותנים לו לגור בראש בחינם, קשה לנו להרפות ממנו.

טינה היא בזבוז זמן ובזבוז של אושר. היא גורמת לנו להחמיץ רגעים של החיים בזמן שהם קורים. לסלוח משמעותו לשחרר אסיר לחופשי, ולגלות שהאסיר הזה היה אתם.

11. אני לוקח אחריות מלאה על החיים שלי

היו הבעלים של הבחירות שלכם, וגם של הטעויות שלכם. היו מוכנים לעשות את הצעדים הדרושים כדי לתקן ולשפר אותן. או שתקחו אחריות על החיים שלכם, או שמישהו אחר יעשה את זה. וכאשר מישהו אחר יעשה את זה, כל מה שתוכלו לעשות הוא להיות עבדים לרעיונות שלו ולחלומות שלו, במקום לחיות את שלכם.

אתם היחידים שיכולים לשלוט באופן ישיר על מה שקורה בחיים שלכם. ולא, זה לא תמיד יהיה קל. לכל אדם יש ערימה של מכשולים מולו. אבל אתם חייבים לקחת אחריות על המצב שלכם ולהתדבר על המכשולים האלו. לבחור שלא לעשות כך זה לבחור חיים שלמים של קיום סתמי.

12. אין לי חרטות

המשפט הזה הוא הפסגה של 11 המשפטים הקודמים.

לכו אחרי הלב שלכם. היו נאמנים לעצמכם. עשו את מה שעושה אתכם מאושרים. היו עם מי שגורם לכם לחייך. תצחקו כמו שאתם נושמים. תאהבו, כל זמן שאתם חיים. תגידו את מה שצריך להגיד. הושיטו עזרה כשאתם מצליחים. העריכו את הדברים שיש לכם. חייכו. תחגגו את הנצחונות הקטנים שלכם. למדו מהטעויות שלכם. הבינו שכל דבר שקורה, הוא שיעור בתחפושת. סלחו. וותרו על הדברים שאתם לא יכולים לשלוט בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה