יום שבת, 15 ביוני 2013

אחרים חושבים| מה איכפת לכם?

תחשבו רגע על רוב האנשים שאתם מכירים. מה הדברים החשובים שקובעים איך הם מתנהגים? סביר להניח שבחלק גדול מהמקרים, אחד הפרמטרים החשובים בהתנהגות של אנשים סביבכם היא מה תחשבו עליהם. ולא רק מה אתם תחשבו עליהם, מה אחרים יחשבו על ההתנהגות שלהם.

מטופל אחד שלי אמר לי פעם "אני חייב שכולם יאהבו אותי. אני חייב להרגיש נחשק, רצוי, אז אני מתנהג ככה". מטופלת אחרת אמרה "אני מרגישה שאני מציגה רק צד אחד שלי, שאני לא לגמרי אני". כששאלתי למה היא חושבת שהיא מציגה רק צד אחד שלה ומה יקרה אם תציג את כל כולה ולא רק את אותו הצד היא ענתה בפשטות "לא יקבלו אותי בסביבה שלי, אז אני מתנהגת ככה".

לרצות להיות מקובלים, להרגיש רצויים, נחשקים, נאהבים, זה אחד הדברים הכי טבעיים בעולם. הצרה מתחילה כשהרצון הזה משתלט עלינו ואנחנו מתחילים להתנהג לפי מה שאחרים חושבים ולא לפי מה שאנחנו רוצים. הרגע שאנחנו עושים הכל כדי להרגיש מקובלים אנחנו מרצים אחרים.

כל האנשים עושים משהו כדי לשאת חן בעיני אחרים. כדי שהורים שלהם יהיו גאים בהם, כדי שחברים שלהם יעריכו אותם, כדי שבן או בת הזוג יאהבו אותם, כדי שאלוהים יסלח להם, כדי לקבל תגובות מפרגנות במייל. וזו לא בושה להגיד שאנחנו שמחים לקבל אישור של אחרים ושבמידה מסוימת אנחנו אפילו תלויים בהם. השאלה החשובה היא מה קורה כשאנחנו לא מקבלים את האישור הזה? מה קורה לנו כשההורים שלנו חושבים שאנחנו לא במקצוע הנכון, שבן או בת הזוג לא נותנים לנו את האהבה שאנחנו רוצים ועוזבים אותנו, כשחברים שלנו לא מעריכים משהו שאנחנו עושים בשבילם, כשכועסים עלינו, מבקרים אותנו, מפטרים אותנו?
האם יש לנו מספיק מספיק כח ומספיק אהבה עצמית כדי לחבק את עצמנו ולהמשיך הלאה או שאנחנו מתמוטטים?

חשבו לרגע כמה אנשים סביבכם הולכים ומשמיעים ססמאות. אבא טוב הוא אבא מפרנס, אישה טובה היא אישה שמכינה ארוחה כל ערב, כתבים חייבים להיות שנונים ועובד מסור עובד עד 11 בלילה, אתם חייבים להתחתן כדי להיות מאושרים, אם אין לכם תואר לא תצליחו בחיים ואם אתם רוצים שיאהבו אתכם אתם צריכים לקנות ספרים כמו "איך לקבל את כל האהבה שרציתם מאחרים בלי לבקש", או משהו. כדי שיאהבו אתכם אתם חייבים לעשות מה שאחרים חושבים, לרצות אותם.

אז זהו, שממש לא.

נסו לזהות את המקומות בחיים שלכם בהם אתם משקיעים מאמץ ומתנהגים בצורה מסוימת בגלל שאתם חושבים שמישהו יעריך אתכם, חפשו לרגע את המקומות שבהם איכפת לכם מה אנשים חושבים עליכם. עכשיו תפסיקו.

אתם לא חייבים להיות בעלי תואר כדי להצליח, אתם לא חייבים להצליח בלימודים שלגם, אתם לא חייבים להיות הורים מושלמים וגם לא בני זוג מושלמים וסובלים. אתם לא חייבים להיות חכמים כדי שיאהבו אתכם ואתם לא חייבים להיות שנונים וציניים כדי שמישהו ירצה להיות בחברתכם.

אתם צריכים לעשות דבר אחד: את מה שאתם רוצים באמת ומאמינים בו (מבלי לפגוע במכוון באחרים). היו כנים עם עצמכם ואמרו מה אתם באמת רוצים לעשות, וגם מה אתם לא רוצים לעשות. אתם מספיק חזקים כדי לעשות דברים שמרצים רק דבר אחד – את עצמכם, ולא אף אחד אחר. אף אחד אחר לא צריך לאהוב אתכם בשביל מה שאתם לא. אתם צריכים לאהוב את עצמכם בשביל מה שאתם כן. זו האינטימיות הגדולה ביותר שתוכלו אי פעם להגיע אליה.

יש לכם אומץ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה