יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

9 סיבות שזה הזמן להמשיך הלאה



זה קורה לכם ככל שאתם גדלים ומתבגרים. אתם מגלים יותר על מי שאתם ועל מה שאתם רוצים, ואז אתם מבינים שיש שינויים שצריך לעשות. אורח החיים שחייתם כבר לא מתאים. האנשים שהכרתם תמיד כבר לא רואים את הדברים כמו שאתם רואים אותם. אז אתם מוקירים את כל אותם זכרונות ורגעים נהדרים, אבל מוצאים את עצמכם ממשיכים הלאה.

הנה 9 סיבות שהגיע הזמן לעשות את זה...


1. אתם יכולים ללמוד מהעבר שלכם, אבל אתם לא יכולים לחיות בו – אפשר לחבק את העבר ולהיחז בו כל כך חזק, עד שהוא ממלא את הידיים ולא משאיר מקום לאמץ את ההווה. לפעמים אנחנו נמנעים מלחוות את ההווה שבו אנחנו נמצאים כי יש לנו איזו אמונה, המבוססת על חוויות העבר, שזה לא המקום שאנחנו רוצים או צריכים להיות. אבל האמת היא, שאתם נמצאים כרגע בדיוק איפה שאתם צריכים להיות כדי להגיע למקום שבו אתם רוצים להיות מחר.

2. יש דברים שלא נועדו להיות – העבר שלכם לא שייך להווה שלכם. להמשיך להיאחז ולהחזיק מצבים ומערכות יחסים שכבר עברו והמשיכו בלעדינו זה להישאר תקוע במקום ובזמן שכבר לא קיים יותר. להמשיך הלאה לא אומר שאנחנו שוכחים לגמרי את הדברים הטובים והנפלאים מהעבר, זה רק אומר שאנחנו מוצאים דרך חיובית לשרוד בלעדיהם בהווה.

3. החיים קצרים יותר ממה שלעיתים קרובות הם נראים – בזמן שאתם מתלוננים על הבעיות הקטנות בחיים שלכם, מישהו אחר נאבק באופן נואש על הזכות שלו לחיות. אתם אחראים לכל רגע שעובר בחיים שלכם ומה שתעשו איתו תלוי בכם. אתם אחראיים לעשות את השימוש הטוב ביותר בכל אחד מהרגעים שיש לכם. כי יום אחד, פתאום, לא יהיו יותר רגעים.

4. היאחזות בכאב היא התעללות עצמית – העבר נתן לכם את הכח ואת החכמה שיש לכם היום, לכן תחגגו אותו. אבל אל תתנו לו לרדוף אתכם. לשחזר זכרון כואב בראש שוב ושוב זה סוג של התעללות בעצמכם. מחשבות רעילות יוצרות חיים רעילים. עשו שלום עם עצמכם ועם העבר שלכם. כשאתם מרפאים את המחשבות שלכם, אתם מרפאים את השמחה שלכם. אז תפסיקו להתמקד בבעיות ישנות ודברים שאתם לא רוצים בעתיד שלכם. ככל שאתם חושבים עליהם, ככל שאתם מושכים את מה שאתם חוששים ממנו לחוויות היומיומיות שלכם, אתם הופכים לאויב הכי גרוע של עצמכם.

5. יש דברים שהם מחוץ לשליטתכם – לא משנה מה יקרה, ולא משנה התוצאה, אתם תהיו בסדר גמור. שחררו את הדברים שאתם לא יכולים לשלוט בהם, אפשרו לעולם לברך ולהפתיע אתכם בדרכים משמחות. מה אם במקום להתאמץ כל כך שהחיים יקרו, תחליטו לשחרר ולאפשר לחיים פשוט לקרות לכם? מה אם במקום לנסות להיות תמיד בשליטה, תאבדו שליטה לטובת משהו שגדול יותר מעצמכם? מה אם במקום לעבוד כלכך קשה כדי להבין כל שאלה בחיים, תרשו לעצמכם להגיע לתשובה בתזמון מושלם?

6. העבר לא משתנה – אתם יכולים לבלות שעות, ימים, שבועות, חודשים או אפילו שנים בחדר חשוך כשאתם יושבים ומנתחים שוב ושוב סיטואציה מהעבר שלכם, מנסים לחבר את כל החלקים ומנסים להצדיק את מה שהיה יכול או היה צריך לקרות. או שאתם יכולים פשוט להשאיר את החלקים בחושך ולצאת למרפסת לנשום קצת אויר ושמש.

7. להמשיך הלאה יוצר שינוי חיובי – אתם יכולים להאשים את כל העולם ולחשוב "אני מסכן! למה כל הדברים המחורבנים האלה תמיד קורים לי!?" אבל הדבר היחיד שיש לכל הדברים המחורבנים האלה במשותף הוא אתם. ואלה דווקא חדשות טובות כי זה אומר שלכם יש את הכח לשנות דברים או לשנות את הדרך שבה אתם חושבים על דברים. יש משהו חזק ומשחרר בכניעה לשינוי וקבלה שלו – זה המקום שבו מתרחשות צמיחה והתפתחות אישית.

8. הזדמנויות חדשות נמצאות שם בחוץ ומחכות לכם – אף אחד לא עובר את החיים בלי לאבד מישהו שהוא אוהב, משהו שהוא זקוק לו או משהו שהוא חשב שהוא אמור להיות. אבל אלה בדיוק ההפסדים האלה שמחזקים אתכם ובסופו של דבר מניעים אתכם לכיוון הזדמנויות עתידיות. אמצו את ההזדמנויות האלה. היכנסו למערכות יחסים חדשות ומצבים חדשים בידיעה שאתם מעיזים להיכנס לשטח לא מוכר. היו מוכנים ללמוד, היו מוכנים לאתגרים והיו מוכנים להתנסות במשהו או לפגוש מישהו שיכול לשנות את החיים שלכם.

9. העולם זקוק לאור שלכם – היום התווסף עוד יום אחד לחיים שלכם. לא בהכרח בגלל שאתם צריכים אותם, אלא בגלל שהעולם עדיין זקוק לכם ולאור שלכם. אז החל מהיום, התאהבו. לא בהכרח במישהו. אבל במטרה, שאפתנות, תשוקה. מה תהיה הסיבה שלכם להתעורר כל בוקר עם חיוך? זה הדבר שעליו אתם צריכים להתחיל לעבוד היום.


לחצו כאן עכשיו לתאום פגישת היכרות בחינם.

בקרו באתר שלי.

אל תשכחו לשתף ולאהוב את העמוד שלי ב-Facebook, לעקוב ב-Twitter, ולהצטרף אלי ב-LinkedIn.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה