יום ראשון, 3 ביוני 2012

10 טעויות של אנשים לא שמחים

כדי להיות אסיר, אדם לא צריך להיות מאחורי סורגים. אנשים יכולים להיות אסירים של התפיסות שלהם, של הרעיונות שלהם ושל הבחירות שלהם. כדי להימנע מזה, פשוט השתיקו את ועידת השליליות שמתכנסת בראש שלכם.
כשאתם חולמים, תחלמו בגדול. כשאתם חושבים, עדיף שתחשבו בגדול. כשאתם אוהבים, תאהבו באמת. אין לכם תירוצים שלא לנסות להוציא מהחיים שלכם את המיטב. אין לכם תירוצים לחיות באופן שלא משמח אתכם.הנה כמה טעויות שכדאי לכם להימנע מהן בשביל זה:

1. לחשוב שפספסתם את ההזדמנות שלכם – החיים שלכם, עם כל העליות והירידות, הכינו אתכם לטוב. החיים שלכם היו בדיוק מה שהם היו צריכים להיות. אל תחשבו שאיבדתם זמן. כל מצב שהייתם בו נדרש כדי שתגיעו לרגע הזה ותהיו מי שאתם. כל רגע בחיים שלכם, כולל הרגע הזה ממש, הוא הזדמנות להתחלה חדשה. אם יש לכם את האומץ להודות שאתם מפחדים, את היכולת לצחוק גם כשאתם בוכים, את התעוזה לדבר גם כשהקול שלכם רועד, את הבטחון לבקש עזרה כשאתם צריכים אותה ואת החכמה לקחת אותה כשמציעים לכם, יש לכם את כל מה שאתם זקוקים לו כדי להביא את עצמכם למקום טוב יותר.

2. להשתמש במערכות יחסים כושלות כתירוץ – החיים לא תמיד מפגישים אתכם עם מי שאתם רוצים לפגוש. אבל לפעמים הם מפגישים אתכם עם מי שאתם צריכים לפגוש – לעזור לכם, לפגוע בכם, לעזוב אתכם, לאהוב אתכם, ובסופו של דבר לחזק אתכם ולעצב את מי שאתם אמורים להיות.

3. להשתנות בעצמכם כדי לספק אחרים – לא משנה כמה חזרות הדעות של אחרים, הם לא יכולים לקבוע מי אתם. השאלה לא צריכה להיות "למה הם לא אוהבים אותי כשאני עצמי?", אלא "למה אני מבזבז את הזמן בלדאוג מה הם חושבים עלי?". אם אתם לא פוגעים באף אחד בהתנהגות שלכם, המשיכו בחייכם. היו שמחים. היו עצמכם. אם אחרים לא אוהבים את זה, זו בעיה שלהם. בחיים לא צריך לרצות את כולם.

4. להשלים עם אנשים שליליים וחשיבה שלילית – הגיע הזמן לעזוב את הדרמה ואת האנשים שיוצרים אותה. הקיפו עצמכם באלו שגורמים לכם לחייך. אהבו את האנשים שמתייחסים אליכם כראוי, והתפללו בשביל אלה שלא. שכחו את השלילי והתמקדו בחיובי. החיים קצרים מדי מכדי להיות כל דבר אחר. טעויות ונפילות הן חלק מהחיים, אבל לקום ולהמשיך זה לחיות.

5. מיקוד תשומת הלב שלכם בזמן ובמקום אחר – היום הזה, הרגע הזה, לא יחזור על עצמו שוב אי פעם. תהנו ממנו. הוקירו את הזמן שלכם. ברוב המקרים קשה להעריך את הרגע עד שהוא הופך לזכרון. יום אחד אולי תגלו שהדברים הקטנים היו בעצם הגדולים. למדו להעריך את מה שיש לכם עכשיו, לפני שאתם מעריכים את מה שהיה לכם פעם.

6. להתמקד במה שאין לכם במקום במה שיש לכם – רוב האנשים מרמים את עצמם ואחרים משום שהם מתמקדים במה שהם מפסידים, במקום במה שיש להם. במקום לחשוב מה אתם מפסידים ומפספסים, חשבו מה יש לכם שאין לאחרים.

7. להתעכב על דברים שאינכם יכולים לשנות – אם לא הייתם נופלים אף פעם, לא הייתם לומדים לחזור לעמוד על הרגליים. אם לא היו מכריחים אתכם לשחרר ולהמשיך הלאה, לא הייתם לומדים להתחזק ולעמוד על שלכם. הדברים הכי טובים קורים הרבה פעמים אחרים הדברים הגרועים ביותר. אתם יכולים להמשיך הלאה, או להתאבל ולתעכב על דברים שאתם לא יכולים לשנות. בכל מקרה החיים ממשיכים, איתכם או בלעדיכם. אז לדמו מהעבר, ושחררו אותו. תמיד תצאו חזקים יותר מכאב שלא הרס אתכם.

8. להקריב את עצכם למען האושר של מישהו אחר – לעולם אל תתנו לאושר שלכם לדעוך כשאתם מנסים לגרום לאחרים אושר. המטרה בחיים היא לא לעשות אחרים מאושרים אלא לחלוק איתם האושר שלכם.

9. לאבד את הערכים ואת המסלול למטרות שלכם – לדעת מי אתם זה דבר אחד, אבל להאמין ולחיות כעצמכם זה דבר אחר. עם כל ההתניות החברתיות סביבנו קל מאוד לפעמים לשכוח להישאר נאמנים לעצמנו. אל תאבדו את עצמכם. בעולם הזה שמסה לעשות אתכם כמו כולם, הישארו נאמנים לעצמכם.

10. להתמודד עם מתח של להטעות אחרים – אם אתם אומרים שתעשו משהו, עשו אותו! עם אתם אומרים שתהיו במקום מסוים, היו שם. אם אתם אומרים שאתם מרגישים משהו, התכוונו לזה. אם אתם לא יכולים, לא מתכוונים ולא רוצים, אל תשקרו. תמיד עדיף להגיד לאחרים את האמת. חיו באופן כזה שאם מישהו יתקוף את האופי שלכם, אך אחד לא יאמין לו. חיו באופן כזה שכשאחרים בסביבה שלכם חושבים על הוגנות, איכפתיות והגינות, הם חושבים עליכם.

זיכרו, החיים לעולם לא יהיו מושלמים. לא משנה כמה חזק תנסו. גם אם תשפכו את הלב והנשמה לתוך זה, לעולם לא תגיעו למצב של שלמות מוחלטת. תמיד יהיו רגעים של חוסר ודאות, תמיד יהיו ימים ששום דבר לא הולך טוב. אבל ככל שהזמן עובר, תלמדו שאפילו המצבים הגרועים ביותר יכולים להיות טובים יותר עם אהבה וצחוק קטן.

לחצו כאן עכשיו לתאום פגישת היכרות בחינם.

בקרו באתר שלי.

אל תשכחו לשתף ולאהוב את העמוד שלי ב-Facebook, לעקוב ב-Twitter, ולהצטרף אלי ב-LinkedIn.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה