יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

7 טעויות שמונעות מכם חיים חופשיים ושלווים

באיזו תדירות אתם מוצאים את עצמכם מתלוננים שאתם עדיין לא במקום שבו אתם רוצים להיות?

  • יש משהו שעדיין חסר בחיים שלי, שאם אשיג אותו אהיה מאושר.
  • החיים לא הוגנים ודברים אף פעם לא עובדים כמו שאני רוצה.


אם אתם מזדהים עם אחד מהמשפטים האלה, אתם כנראה עושים איזו טעות שעוצרת אתכם ומונעת מכם את החיים שאתם רוצים, לשארית החיים שלכם. החדשות הטובות הן שמכיוון שהטעות הזו היא מנטלית, היא יכולה להשתנות, וכשזה יקרה, כל החיים שלכם ישתנו.

הנה 7 טעויות מנטליות נפוצות:

1. לחיות בעתיד
אתם חולמים על עתיד טוב יותר? עתיד כזה שבו יש לכם כסף למכונית חדשה? יותר זמן לעשות את מה שאתם רוצים או אפילו עבודה חדשה? אם כן, אתם נופלים למלכודת הראשונה, זו שמעניקה את תשומת הלב שלכם לעתיד שעדיין לא קיים.

חלומות ושאיפות זה טוב, אבל העתיד לא יכול להציל אתכם. ככל שתתלוננו יותר על מה שאין לכם, תרגישו גרוע יותר עם מה שיש לכם.
הפתרון? שימו לב מתי אתם נמשכים לחלימה בהקיץ ומקדו את תשומת הלב שלכם בחזרה בגוף. תהיו נוכחים בכל מה שהוא כאן ועכשיו, גם אם זה מרגיש שלילי. בהתחלה זה יכול להרגיש לא נוח כי אתם רגילים לברוח משם, והמוח שלכם פעיל. אבל אם אתם באמת רוצים לחיות חיים שמחים יותר, זו אחת הדרכים המהירות ביותר לשם.

זה לא אומר שאתם מפסיקים לתכנן תכניות. זה רק אומר להפסיק לחלום על עתיד מופרז שמוביל לחוסר שביעות רצון מתמשך.

2. לחיות בעבר
האם אתם רוצים לחזור לעבר ולשנות משהו? אולי אתם מתפעלים מזיכרון מתוק כמו צמר גפן מתוק? זה ממלא אתכם בשמחה והתרגשות, אבל באותו הזמן זה מביא גם טעם לוואי חמוץ, כי זה רק זיכרון.

לזכור את הזמנים והרגעים הטובים זה טוב ויפה. הבעיה מתעוררת כשזה נעשה באופן מוגזם. בכל פעם שאתם שמים לב שתשומת הלב שלכם נסחפת לעבר, החזירו אותה בעדינות ושימו לב איך אתם מרגישים עכשיו.

3. להגיד לא לכאן ועכשיו
להישאר בכאן ועכשיו יכול להיות כואב. הישארו ערניים למה שקורה בתוככם ולמה שאתם מרגישים גם כשאתם קוראים את המילים האלה. שמרו על המקדש שהוא החלל הפנימי שלכם.

כמה עמוקה או רדודה הנשימה שלכם עכשיו? איזה מחשבות עולות לכם עכשיו? האם אתם רוצים להיות במקום אחר? לעשות משהו אחר? האם יש בעיה ברגע הזה ממש עכשיו אם אתם לא חושבים על זה?

4. ללכת לשום מקום, מהר
אתם כל הזמן ממהרים? יש לכם מטרה שאתם רוצים להגיע אליה, כי אתם חושבים שזה יהפוך את החיים שלכם לטובים יותר. דרך המדידה הטובה ביותר למטרה טובה היא לשאול את עצמכם אם זה מה שהופך את החיים שלכם לטובים יותר עכשיו.

זה לא? אז זו כנראה לא המטרה הנכונה.

רוב האנשים כל הזמן הולכים למקום אחר. הם לא כאן. וכשהם מגיעים למקום האחר הזה, הם מציבים לעצמם מטרה אחרת כי הם גילו שהמקום הזה הוא לא מה שעושה אותם שמחים יותר, והם חוזרים לגלגל האוגרים.

זה מסע שלא נגמר ומלא בסבל.

5. פתרונות חיצוניים ל"בעיות" פנימיות
דברים לא מניחים לכם, לא נותנים לכם שלווה, חופש והגשמה. זו התגובה שלכם לדברים שמעניקה לכם תחושה טובה ורגשות טובים. הרגשות הטובים באים מבפנים, לא מבחוץ.

מעבר לאוכל, מחסה וכמה צרכים בסיסיים, דברים לא מגדילים את האושר שלכם בצורה דרמטית. לכן אתם רואים כל כך הרבה אנשים אומללים שוחים בעושר חומרי. הם מנסים לתקן משהו פנימי, באמצעות משהו חיצוני. זה פשוט לא עובד.

הדרך היחידה לחוות חופש ושלום היא להיכנס פנימה, אל תוך עצמכם.

6. הימנעות

בכל פעם שאתם מרגישים סערה פנימית, שליליות, סבל או כאב, שבו והיו איתו, בלי לנתח שום דבר. זו הבריחה והרצון שהכאב יסתלק שמזינות את האש. הפסיקו להימנע ממה שאתם חווים ומרגישים ופשוט תהיו.

שימו לב לתוהו ובוהו של הנפש שלכם. ושימו לב שאתם זה לא התוהו ובוהו הזה. אתם הנוכחות שמאחורי המחשבות שלכם. ואם אתם רוצים לקחת את זה הלאה, שימו לב למה אתם מודעים בנוגע למחשבות שלכם וגם בנוגע למה שמאחוריהן.

7. להאכיל את האש ששורפת אתכם

אנחנו לוקחים כל כך הרבה כל כך ברצינות, אבל כל מה שקיים בראש שלנו הוא רק רעיונות. זה אולי לא נראה ככה, אבל ככה זה.

אם אתם מאמינים שאתם לא צריכים לעשות משהו, זה רעיון. אם אתם מאמינים שאתם יותר טובים מאחרים, זה רעיון. אם אתם חושבים שאתם לא טובים, זה רעיון. אם אתם חושבים שהפוסט הזה הוא ערימה של שטויות, זה רעיון אחר, שנבנה מרעיונות אחרים שלמדתם בעבר.

כל אלה הם רעיונות, ויש להם כח עליכם, כל זמן שאתם בוחרים להזדהות איתם.


לחצו כאן עכשיו לתאום פגישת היכרות בחינם.


בקרו באתר שלי.

אל תשכחו לשתף ולאהוב את העמוד שלי ב-Facebook, לעקוב ב-Twitter, ולהצטרף אלי ב-LinkedIn.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה