יום רביעי, 22 בפברואר 2012

20 דברים להתחיל לעשות במערכות יחסים (מכל סוג)


משפחה היא לא רק קשרי דם. אלה האנשים בחיים שלכם שיעריכו את זה שאתם חלק מהחיים שלהם, אלה שיעודדו אותכם להשתפר בדרכים בריאות ויצירתיות ואלה שיקבלו לא רק את מי שאתם עכשיו אלא גם את מי שאתם רוצים להיות. האנשים האלה – המשפחה האמתית שלכם – הם אלה שבאמת חשובים.
הנה 20 דרכים שיכולות לעזור למצוא ולטפח את מערכות היחסים המיוחדות האלה בחיים שלכם:

  1. שחררו את עצמכם מאנשים שליליים – בלו זמן עם אנשים נחמדים, חכמים ופתוחים. מערכות יחסים אמורות לעזור לכם, לא לפגוע בכם. הקיפו את עצמכם באנשים שמשקפים לכם את האדם שאתם רוצים להיות. בחרו חברים שאתם גאים להכיר, אנשים שמכבדים, אוהבים ומעריצים אתכם – כאלה שהופכים את היום שלכם לקצת יותר טוב רק על ידי זה שהם בו. החיים קצרים מדי כדי לבזבז זמן על אנשים ששואבים ממכם את השמחה. כשאתם משחררים את עצמכם מאנשים שליליים, אתם משחררים את עצמכם להיות אתם – ולהיות אתם היא הדרך היחידה לחיות באמת.
  2. שחררו את מי שכבר איננו – האמת העצובה היא, שיש אנשים שיהיו שם בשבילכם רק כל זמן שיש לכם משהו שהם צריכים. כשתפסיקו לשרת את המטרה שלהם, הם יעזבו. החדשות הטובות הן, שאם תהיו מספיק חזקים כדי לעבור את זה, בסופו של דבר תוציאו את האנשים האלה מהחיים שלכם ותישארו רק עם אלה שאתם באמת יכולים לסמוך עליהם. רק במקרים נדירים אנחנו מאבדים חברים ואנשים שאוהבים אותנו, לרוב אנחנו פשוט מבינים בהדרגה מי החברים האמיתיים. אז כשאנשים עוזבים אתכם, שחררו אותם. היעוד שלכם לא קשור באף אחד שעוזב אתכם. זה לא אומר שהם אנשים רעים; זה רק אומר שהחלק הזה בסיפור שלכם נגמר.
  3. תנו לאנשים שאתם לא מכירים הזדמנות הוגנת – כשאתם מסתכלים על מישהו, כל אחד, זכרו שלכל אחד יש סיפור. כולם עברו משהו בחיים ששינה אותם והכריח אותם לגדול. כל פנים שעוברות אתכם ברחוב מייצגות סיפור של אילוצים וסיבוכים כמו שלכם. אנחנו לא פוגשים אנשים רגילים בחיים. אם תתנו להם סיכוי, לכל אחד מהם יהיה משהו מדהים להציע לכם. לכן, העריכו את האפשרות למערכות יחסים חדשות תוך כדי שאתם מניחים למערכות יחסים ישנות שכבר לא עובדות. תבטחו ביכולת השיפוט שלכם. אמצו מערכות יחסים חדשות, כשאתם יודעים שאתם נכנסים לאיזור לא מוכר. היו מוכנים ללמוד, היו מוכנים לאתגרים, והיו מוכנים לפגוש מישהו שאולי ישנה את החיים שלכם לנצח.
  4. הראו לכולם בכבוד ונחמדות – התייחסו לכולם בצורה נחמדה ובכבוד, גם לאלה שלא מראים אותם לכם – לא בגלל שהגם נחמדים, אלא בגלל שאתם כן. אין גבולות או מעמדות שמגדירים שלקבוצת אנשים מגיעה שיתייחסו אליהם בכבוד. התייחסו לכולם באותה רמה של כבוד שהייתם נותנים לסבא שלכם והראו את אותה רמת סובלנות שהייתם מראים לאח הקטן שלכם. אנשים ישימו לב לחביבות שלכם.
  5.  קבלו אנשים בדיוק כפי שהם – ברוב המקרים, זה בלתי אפשרי לשנות אותם בכל מקרה. אז תחסכו לעצמכם מאמץ ומתח מיותרים. במקום לנסות לשנות אחרים, ספקו להם את התמיכה שלהם והובילו אותם על ידי דוגמה אישית.
  6. עודדו אחרים ופרגנו להם – הערכה והכרת תודה על כמה מדהימים האנשים שסביבכם מובילה למקומות טובים – מקומות יצרניים, מספקים ושלווים. היו שמחים בשביל מי שעושים התקדמות, פרגנו להם על הצלחות. מה שאתם נותנים זה גם מה שתקבלו, ובמקוקדם או במאוחר האנשים שאתם מפרגנים להם יפרגנו לכם בחזרה.
  7. היו העצמי הלא מושלם המושלם שלכם – בעולם משוגע שמנסה להפוך אתכם להיות כמו כולם, מצאו את האומץ להמשיך להיות העצמי הגדול שלכם. וכשיצחקו עליכם שאתם שונים, צחקו חזרה על כך שהם אותו הדבר. בלו יותר זמן עם מי שגורם לכם לחייך ופחות זמן עם מי שאתם מרגישים מחויבים להרשים. היו העצמי המושלם הבלתי שלם שלכם לידם. אנחנו לא מושלמים בשביל כולם, רק בשביל אלה המעטים שבאמת לוקחים את הזמן ללמוד להכיר ולאהוב אותנו בשביל מי שאנחנו באמת. ובשביל אותם מעטים, להיות העצמי הבלתי מושלם שלנו, זה בדיוק מה שהם אוהבים אצלנו.
  8. סלחו לאנשים והמשיכו הלאה – אל תחיו את החיים אם שנאה בלב. רק תמשיכו לפגוע בעצמכם יותר מאשר האנשים שאתם שונאים. סליחה היא לא להגיד "מה שעשית לי זה בסדר". סליחה היא התרופה. זה לא אומר שאתם מוחקים את העבר או שוכחים מה קרה. זה אומר שאתם משחררים את הכעב והכאב, ובקומם בוחרים ללמוד ממה שקרה ולהמשיך בחיים שלכם. זכרו, ככל שתשנאו אנשים שפגעו בכם פחות זמן, יהיה לכם יותר זמן לאהוב את אלה שאוהבים אתכם.
  9. עשו דברים קטנים בשביל אחרים כל יום – לפעמים הדברים הקטנים הם אלה שתופסים הכי הרבה מקום בלב. אתם לא יכולים להיות הכל בשביל כולם, אבל אתם יכולים להיות הכל בשביל מעט אנשים. החליטו מי האנשים האלה בחיים שלכם והתייחסו אליהם כך.
  10. שימו לב מי החברים האמיתיים שלכם – ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מבינים שפחות חשוב שיהיו לנו יותר חברים ושיותר חשוב שיהיו לנו חברים אמיתיים. זכרו, החיים הם כמו מסיבה. אתם מזמינים הרבה אנשים, חלק מהם עוזבים מוקדם, חלק נשארים כל הלילה, חלק צוחקים איתכם, חלק צוחקים עליכם וחלק מגיעים ממש מאוחר. אבל בסוף, אחרי הכיף, יש את אלה שנשארים לעזור לכם לסדר ולנקות את הבלאגן. וברוב המקרים, הם אפילו לא אלה שעשו את הבלאגן. האנשים האלה הם החברים האמיתיים שלכם. הם אלה שהכי חשובים.
  11.  תמיד שמרו אמונים – המשמעות של אהבה אמתית וחברות אמתית היא לא להיות בלתי נפרדים. מערכות היחסים האלה הן של שני אנשים אמיתיים אחד עם השני גם כשהם לא ביחד. כשזה נוגע למערכות יחסים, נאמנות היא לא אופציה, היא חשיבות. היא הכל.
  12. שמרו על קשר טוב יותר עם האנשים שחשובים לכם – במערכות יחסים, מרחק לא נמדד בקילומטרים, אלא בחיבה.  שני אנשים יכולים להיות ממש אחד על יד השני, ועדיין מרחק עצום יפריד ביניהם. אל תתעלמו מאלה שאיכפת לכם מהם, כי חוסר דאגה כואב יותר מאשר מילים כועסות. שמרו על קשר עם אלה שחשובים לכם, לא כי זה נוח, אלא בגלל שהם שווים את המאמץ. זכרו, אתם לא צריכים מספר מסוים של חברים, רק כמה שאתם יכולים באמת לבטוח בהם. לשים לב אליהם צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם.
  13. עמדו בהבטחות שלכם וספרו את האמת – אם אתם אומרים שאתם הולכים לעשות משהו, עשו אותו! אם  אתם אומרים שאתם הולכים להיות במקום כלשהו, היו שם! אם אתם אומרים שאתם מרגישים משהו, התכוונו לכך! אם אתם לא יכולים, לא רוצים או לא מתכוונים, אל תשקרו. תמיד עדיף להגיד לאנשים את האמת. אל תשחקו משחקים עם הראש והלב של אחרים. אל תספרו חצאי אמיתות ותצפו שאנשים יאמינו לכם כשאתם מספרים את כל האמת; חצאי אמיתות לא טובות יותר משקרים. זכרו, אהבה וחברות לא כואבות. לשקר, לרמות ולדפוק רגשות של אחרים כן. אל תתעסקו ותשחקו ברגשות של אחרים רק בגלל שאתם לא בטוחים בשלכם. תמיד היו פתוחים וכנים.
  14. תנו מה שאתם רוצים לקבל – אל תצפו למשהו שאתם לא מוכנים לתת. התחילו לתרגל את כלל האצבע הזה. אם אתם רוצים אהבה, תנו אהבה. אם אתם רוצים חברים, היו חברותיים. אם אתם רוצים כסף, ספקו ערך. זה עובד. זה באמת כל כך פשוט.
  15. אמרו מה שאתם מתכוונים אליו והתכוונו למה שאתם אומרים – תנו לאנשים בחיים שלכם את המידע שהם צריכים, במקום לצפות שהם ידעו את מה שאתם לא מספרים. אינפורמציה היא מה שמשמן את מנוע התקשורת עובד. התחילו לתקשר באופן ברור. אל תנסו לקרוא את מחשבותיהם של אחרים, ואל תגרמו לאחרים לנסות לקרוא את שלכם. רוב הבעיות, גדולות כקטנות, בתוך המשפחה, בין חברים או במערכות יחסים עסקיות, מתחילות מתקשורת רעה.
  16. תנו לאחרים לקבל את ההחלטות שלהם בעצמם – אל תשפטו אחרים על פי העבר שלכם. הם חיים חיים אחרים. מה שעשוי להיות טוב לאדם אחד לא בהכרח יהיה טוב לאחר. מה שעלול להיות רע לאדם אחד עשוי להיות מחולל שינוי לטובה לאחר. אפשרו לאחרים לעשות את הטעויות שלהם ולקבל את ההחלטות שלהם.
  17. דברו פחות, הקשיבו יותר – פחות עצה היא לפעמים העצה הטובה ביותר. אנשים לא צריכים הרבה עצות, הם צריכים אוזן קשבת וחיזוקים חיוביים. מה שהם רוצים לדעת לעיתים קרובות כבר נמצא בתוכם. הם רק צריכים זמן לחשוב, להיות, לנשום ולהמשיך לחקור את המסע הלא מכוון שבסופו של דבר, יעזור להם למצוא את הכיוון הנכון.
  18. עזבו ויכוחים קטנוניים – אחרים לא צריכים להיות צודקים או טועים. ישנן הרבה דרכים לדבר הנכון. ברוב המקרים, זה לא משנה הרבה.
  19. התעלמו מהערות פוגעניות ולא בונות – לאף אחד אין את הזכות לשפוט אתכם. הם אולים שמעו את הסיפורים שלכם, אבל הם לא הרגישו מה עברתם. לא משנה מה אתם עושים, תמיד יהיה מישהו שיחשוב אחרת. לכן התרכזו בלעשות את מה שאתם מרגישים שהוא נכון. מה שאוב האנשים יחשבו ויגידו עליכם לא מאוד חשוב. מה שחשוב הוא מה שאתם מרגישים כלפי עצמכם.
  20. שימו לב למערכת היחסים שלכם עם עצמכם – אחד הדברים שהכי כואב לאבד בחיים הוא את עצמכם על חשבון אחרים, ולשכוח כמה גם אתם מיוחדים. מתי היתה הפעם האחרונה שמישהו אחר לכם שהוא אוהב אתכם בדיוק כפי שאתם, ושהוא חושב שמה שאתם מרגישים חשוב? מתי היתה הפעם האחרונה שמישהו אמר לכם שאתם עושים עבודה טובה , או שהוא לקח אתכם לאנשהו, רק בגלל שהוא ידע שאתם שמחים כשאתם שם? מתי היתה הפעם האחרונה שהמישהו הזה היה אתם?
לחצו כאן עכשיו לתאום פגישת היכרות בחינם.

בקרו באתר שלי.


אל תשכחו לשתף ולאהוב את העמוד שלי ב-Facebook, לעקוב ב-Twitter, ולהצטרף אלי ב-LinkedIn.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה