יום רביעי, 9 במרץ 2016

להתמודד עם חרדה בעזרת הטלפון

אור יניר - פסיכותרפיה וייעוץ אישי במרכז תל אביב
הרבה כבר נכתב על סמארטפונים והקשר שלהם לחרדה ודיכאון, בעיקר בהקשר שלילי (אי אלו מחקרים מצביעים על כך שככל שאנשים משתמשים בסמארטפונים וברשתות חברתיות יותר תחושת הבדידות והחרדה שלהם גבוהה יותר).

אבל הטלפון שלכם יכול גם לעזור לכם - קיים מגוון אפליקציות רחב למדי (גם לאנדרואיד וגם לאייפון) שכל ייעודן הוא להקל על מי שסובל מחרדה ודיכאון, ואני רוצה להמליץ לכם על אפליקציה כזו.

אם אתם סובלים מחרדה, אתם יודעים שהיום יום יכול להיות יותר ממאתגר. אבל להרגיש שאתם לא לבד בעולם יכול לחזק אתכם ולעזור לכם להמשיך קדימה.

What's up? היא אפליקציה (לאנדרואיד) שעוסקת בסימפטומים ובנושאים שגורמים לסטרס, דיכאון וחרדה, ומצליחה לעשות את זה באופן מוצלח למדי.

אחרי שתתקינו אותה ובהפעלה הראשונה בלבד, ילווה אתכם מדריך קצר על אופן השימוש ועל התפריטים השונים. באפליקציה תמצאו תבניות של מחשבות שליליות ודרכים להתגבר עליהן, מטאפורות שיכולות לעזור לכם לשנות את אופן החשיבה, יומן בכדי לכתוב ולעקוב אחרי מצב הרוח שלכם לאורך זמן, מעקב אחרי הרגלים חיוביים ושליליים, טכניקות נשימה להרגעה, ציטוטים מעוררי מחשבה חיובית, משחק שאלות שיעזור לכם להישאר ממוקדים בכאן ועכשיו (התעסקות בעבר ובעתיד יכולה בקלות להקפיץ את רמת החרדה) ועוד.
במידה ויש לכם יותר ממכשיר אנדרואיד אחד, האפליקציה יודעת להסתנכרן בין מכשירים שונים וניתן לשנות את הצבעים שלה לכאלה שירגיעו אתכם גם הם. ואל דאגה, הכל יכול להיות מוגן בסיסמה כך שאף אחד, חוץ ממכם, לא יוכל להגיע למידע הרגיש.

כמובן שאפליקציות מהסוג הזה לא מחליפות טיפול באופן מלא, אבל הן בהחלט יכולות לעזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה